Szakmai kirándulás 2019.10.03-05. Békéscsaba-Gyula-Arad-Temesvár

Miniszterelnökségi támogatás felhasználásával 3 napos szakmai kirándulást szerveztünk 2019. október 03-05 között.
Első nap Békéscsabán a Wienerberger vendégeként, Nagy Tamás műszaki szaktanácsadó szervezésében ismerkedtünk a cserépgyártás folyamatával.

A gyárlátogatást követően a Wienerberger meghívására egy hangulatos étteremben ebédeltünk.

Délután Gyulára utaztunk, ahol a szálláshelyünk elfoglalása után Béres István gyulai főépítész segítségével ismerkedtünk a várossal, annak nevezetességeivel.

Második napon Aradra utaztunk, ahol Puskel Péter kiváló helytörténész, újságíró idegenvezetésével tekintettük meg Arad belvárosát, jelentősebb épületeit. A 170 éve kivégzett aradi vértanúkra emlékezve a Szabadság-szobornál kamaránk vezetősége koszorút helyezett el.

Második napot a történelmi Magyarország egyik legfontosabb Mária-kegyhelye, a Maros völgyében fekvő Lippával szemben lévő, impozáns, barokk, kéttornyú máriaradnai kegytemplom megtekintésével, majd Balla Géza borászatában borkóstolóval egybekötött vacsorával zártuk.

Harmadik napon Kapás Ildikó és Igari Antal - kamaránk tagjainak - idegenvezetésével Temesvár nevezetességeit tekintettük meg.

A háromnapos kirándulást a Béga-csatornán egy kellemes hajókázással, és a Temesváron épülő, Makovecz Imre által tervezett református templom építkezés közbeni bejárásával zártuk.